Ta skolan på allvar.

Nu är det måndag, det innebär att det är ny vecka men nya möjligheter och dags att ta tag i allt med nya tag. 
Nu på senaste tiden har jag slarvat med nästan allt. Jag har slarvat med mina mediciner så min sjukdom är otroligt jobbig just nu. Jag har slarvat med att komma i tid och överhuvudtaget komma till skolan. Slarvat med att göra mina läxor vilket har gjort så jag har hamnat efter så otroligt mycket.
Men nu är det dags igen, jag ska bli en pluggis. Nu när jag äntligen har hittat tillbaka till mig själv och vet vad jag kan så ska jag även nu ge allt jag kan till skolan. 
Dags att sitta hemma på helgerna och ta allt på mer allvar. 
Denna måndag i ära ser jag även ut som en liten pluggis. Blev en skjorta jag grävde fram längst in i pojkvännens garderob och en kofta på det, tillsammans med ett par leggings och skinnjacka till.
Efter skolan idag blir det att sätta sig med de uteblivna läxor jag har fått men bara kollat på och sen skitit i. 
Det här känns bra och jag vet att jag kan lyckas, nu ska jag bevisa för alla som tvivlat på mig att jag är så otroligt mycket bättre än va de trodde.
Hoppas fler ungdomar kommer på att dom måste ta skolan på allvar och det bara är för ens egen skull som man går i skolan, även fast deg är sjukt tråkigt att sitta och lyssna på dumma lärare hela dagarna. Men det kan bara bli bättre av att lyssna på dessa tråkiga fenomen som vi kallar lärare som faktiskt också gått i skolan och valt att lära andra vad de kan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0